RT - Journal Article T1 - Students’perspectives regarding class culture in ahvazjundishapur university of medical sciences JF - muk-zanko YR - 2016 JO - muk-zanko VO - 17 IS - 53 UR - http://zanko.muk.ac.ir/article-1-125-fa.html SP - 73 EP - 80 K1 - Key terms: class culture K1 - students K1 - perspective K1 - teaching K1 - university. AB - زمینه و هدف: شناخت ادراکات و احساسات دانشجویان نسبت به فرهنگ و روابط اعضای کلاس برای برنامه­ریزی، و ایجاد تغییرات مثبت، حائز اهمیت است. این تحقیق با هدف تعیین دیدگاه دانشجویان در مورد فرهنگ کلاسی در دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز انجام گردید. روش بررسی: طی این مطالعه توصیفی- تحلیلی، دیدگاه 300 نفر از دانشجویان سال آخر مورد بررسی قرار گرفت. ابزار گردآوری داده­ها، پرسشنامه فرهنگ کلاسی استفان رابینز (Stephen Robins)، شامل 8 سؤال در مورد فرهنگ کلاسی با مقیاس لیکرت 5 نقطه­ای بود. داده­ها با استفاده از نرم افزار SPSS v22 پردازش و از آزمونهای آمار توصیفی جهت تعیین میانگین و درصدها و درصدها و نمودارها و برای مقایسه فرهنگ کلاسی در سطوح مختلف متغیر های دموگرافیک از آزمون رگرسیون لجستیک استفاده شد. یافته ­ها: اکثر دانشجویان به فرهنگ کلاسی دانشگاه امتیاز بینابینی (20-29) دادند. اکثر دانشجویان معتقد بودند که سیستم نمره دهی مبتنی بر استاندارد نیست و مخالف این بودند که استاد به هر کس که به درس گوش دهد نمره­ی خوب می­دهد اما در کل دانشجویان برخورد هم کلاسی و اساتید را دوستانه و حمایتی دانسته اند. ارتباط معنی­داری بین فرهنگ کلاسی و دانشکده مشاهده گردید(p-value 0/001). نتیجه­ گیری: از نظر اکثر دانشجویان در مقاطع و رشته­های تحصیلی مختلف فرهنگ کلاسی دانشگاه فرهنگ بینابینی بود. تعامل و ارتباط بیشتر اساتید و دانشجویان و روشهای دانشجو- محور پیشنهاد می­شود که می­تواند منجر به برقرای ارتباط بیشتر بین اساتید و دانشجویان با یک دیگر و ایجاد فرهنگ باز و صمیمی گردد. LA eng UL http://zanko.muk.ac.ir/article-1-125-fa.html M3 ER -