%0 Journal Article %A kjhi, Leila %T Estimation of Time of Various Services Provided in The Emergency Department of Kosar Hospital, Sanandaj, Iran in 2018 %J Zanko Journal of Medical Sciences %V 21 %N 70 %U http://zanko.muk.ac.ir/article-1-495-fa.html %R %D 2020 %K Emergency department, quality of care, time of services, %X زمینه و هدف: اورژانس به عنوان شلوغ ترین بخش بیمارستانی و با بیشترین مراجعه کننده است. از این رو با توجه به اهمیت زمان بندی در مدیریت بیماران اورژانس، این مطالعه جهت بررسی گردش کار بیماران مراجعه کننده به اورژانس بیمارستان کوثر طراحی و اجرا گردید. مواد و روش کار: این مطالعه توصیفی به صورت مقطعی انجام شد. جامعه آماری شامل 300 بیمار مراجعه کننده به اورژانس بیمارستان کوثر در سال 97 بود که به صورت سرشماری در مدت 2 ماه مورد بررسی قرار گرفتند. اطلاعات دموگرافیک، مدت زمان انتظار جهت ویزیت، اعلام نتایج و مشاوره ها از پرونده ها و سیستم اظلاعات بیمارستان استخراج گردید. یافته ها: در این مطالعه 92.7 درصد بیماران در کمتر از15 دقیقه انتظار ویزیت شده بودند. مدت زمان لازم جهت تریاژ بیماران در 99.7 درصد بیماران کمتر از 10 دقیقه بود. 85.3 درصد بیماران کمتر از 20 دقیقه جهت تشکیل پرونده در انتظار مانده بودند. در این مطالعه 96.7 درصد بیماران کمتز از 12 ساعت در اورژانس اقامت داشتند. بر طبق نتایج به دست آمده بیش از 99.7 درصد گرافی ها در عرض 1 ساعت آماده می شدند و 90 درصد بیماران در 2 ساعت اول نتیجه آزمایشات را دریافت کرده بودند. نتیجه گیری: بر اساس یافته های این مطالعه مدت زمانی که بیماران صرف انتظار برای تشکیل پرونده می کنند، یکی از عوامل تاخیر در ویزیت بیماران است. کمبود نیروی انسانی و فیزیکی، حجم بالای مراجعه کنندگان و گاها بستری های بی مورد باعث افزایش مدت زمان بستری شدن بیماران در بخش اورژانس است. %> http://zanko.muk.ac.ir/article-1-495-fa.pdf %P 13-20 %& 13 %! %9 Research %L A-10-73-3 %+ %G eng %@ 2383-3343 %[ 2020