[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
:: دوره 19، شماره 60 - ( 1-1397 ) ::
جلد 19 شماره 60 صفحات 83-92 برگشت به فهرست نسخه ها
نقش هوش هیجانی و مدیریت زمان در پیش‌بینی رضایت شغلی کارکنان بانک‌های شهر کرمانشاه
خانم مژگان معادی، دکتر شیما پرندین
استادیار
چکیده:   (410 مشاهده)
زمینه و هدف: رضایت شغلی به عنوان یک نگرش در خصوص چگونگی احساس مردم نسبت به شغل شان تعریف شده است که در مقوله­ ی بهره­ وری نیروی انسانی در سازمان­ ها به عنوان یک مسئله ­ی بسیار مهم مطرح است. لذا این پژوهش با هدف بررسی نقش هوش هیجانی و مدیریت زمان در پیش ­بینی رضایت شغلی کارکنان بانک­ های شهر کرمانشاه در ماه ­های مهر و آبان سال 1395 صورت گرفته است.
مواد و روش کار: پژوهش حاضر از نوع توصیفی- همبستگی است و جامعه پژوهش، کلیه کارکنان بانک­ های دولتی شهر کرمانشاه در سال 1395 بود که با استفاده از روش نمونه­ گیری تصادفی خوشه­ ای، 120 نفر انتخاب شدند. برای گردآوری اطلاعات از پرسشنامه ­های هوش هیجانی برادبری و گریوز، رضایت شغلی پادساکف و مدیریت زمان هاشمی ­زاده استفاده شد. برای تحلیل داده­ ها علاوه بر روش­های آمار توصیفی از روش همبستگی پیرسون و ضریب تحلیل رگرسیون گام به گام استفاده شد.
یافته­ ها: نتایج نشان داد که بین رضایت شغلی و هوش هیجانی (0/682r=) و  بین رضایت شغلی و مدیریت زمان (0/498r=) همبستگی مثبت معناداری در سطح 001/0 P< مشاهده شد. نتایج تحلیل رگرسیون نشان داد که هوش هیجانی 21% و مدیریت زمان 41% از واریانس متغیر رضایت شغلی را پیش­ بینی کرد (001/0P<).
نتیجه­ گیری: با توجه به رابطه هوش هیجانی و مدیریت زمان با رضایت شغلی، با آموزش و افزایش هوش هیجانی و مدیریت زمان، می­ توان رضایت شغلی و بالطبع آن میزان بهره­ وری در محیط کار را افزایش داد.
واژه‌های کلیدی: هوش هیجانی، مدیریت زمان، رضایت شغلی، کارکنان، بانک
متن کامل [PDF 589 kb]   (206 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: عمومى
دریافت: ۱۳۹۶/۷/۸ | پذیرش: ۱۳۹۶/۱۰/۱۵ | انتشار: ۱۳۹۷/۱/۱۹
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA code


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

The Role of Emotional Intelligence and Time Management in Predicating Job Satisfaction among Bank Employees in Kermanshah (A Correlation Study). Zanko J Med Sci. 2018; 19 (60) :83-92
URL: http://zanko.muk.ac.ir/article-1-274-fa.html

معادی مژگان، پرندین شیما. نقش هوش هیجانی و مدیریت زمان در پیش‌بینی رضایت شغلی کارکنان بانک‌های شهر کرمانشاه. مجله علوم پزشکی زانکو. 1397; 19 (60) :83-92

URL: http://zanko.muk.ac.ir/article-1-274-fa.html



دوره 19، شماره 60 - ( 1-1397 ) برگشت به فهرست نسخه ها
مجله علوم پزشکی زانکو Zanko Journal of Medical Sciences
Persian site map - English site map - Created in 0.06 seconds with 31 queries by YEKTAWEB 3731