The Feasibility Study Implement of Virtual Courses of Biosafety for Post-Graduates Students in Iran University of Medical Science in 2018: A short communication.  Zanko J Med Sci 2018; 19 (62) :53-60
URL: 
http://zanko.muk.ac.ir/article-1-388-fa.html     
                     
                    
                    رودباری مریم،  نیکبخت فرناز،  شمس سید علی،  فراهانی علیرضا،  کشاورزی محمدحسن،  ذبیحی عاطفه و همکاران..  امکان سنجی برگزاری دورههای مجازی حفاظت زیستی جهت دانشجویان تحصیلات تکمیلی در دانشگاه علوم پزشکی ایران در سال 1397: یک گزارش کوتاه.  مجله علوم پزشکی زانکو. 1397; 19 (62) :53-60
URL: http://zanko.muk.ac.ir/article-1-388-fa.html
     
                     
					 
					
                 
                
                    
                    
                    
                    
                    
                    
                    چکیده:       (3241 مشاهده)
                    
                    
                    زمینه و هدف: آموزش مجازی و یادگیری الکترونیکی در طی سال های گذشته توسعه یافته است و تمامی کشور ها سعی در توسعه این تکنولوژی مدرن در آموزش و اقتصاد داشته اند. این مطالعه با هدف بررسی امکان سنجی برگزاری دوره های مجازی حفاظت زیستی جهت دانشجویان تحصیلات تکمیلی در دانشگاه علوم پزشکی ایران اجرا گردید.
مواد و روش ها: در این مطالعه توصیفی مقطعی اطلاعات با کمک پرسشنامه محقق ساخته از 146 دانشجویان کارشناسی ارشد و دکترای تخصصی جمع آوری گردید. روایی پرسشنامه به تایید خبرگان رسید و پایایی آن به روش آلفای کرونباخ 0/76 تعیین گردید. داده ها با نرم افزار SPSS16 تجزیه و تحلیل گردید.
یافته ها:  نتایج نشان داد که از نظر دانشجویان امکان استفاده از این دوره به صورت مجازی می باشد و بیش از 90% آنها با برگزاری دوره های مجازی موافق بودند. با این حال یکسری چالش ها در زمینه زیرساخت هایی نظیر امکانات مالی و فنی، نیروی انسانی و فرهنگی وجود دارد.
نتیجه گیری: به نظر می رسد تامین زیرساخت ها نقش حیاتی برای توسعه آموزش مجازی دارند و کمبود آنها دانشجویان را دلسرد خواهد نمود، بنابراین باید همواره به آن توجه نمود.
                    
                    
                    
                    
                    
                    نوع مطالعه:  
پژوهشي |
                    موضوع مقاله: 
                    
عمومى  دریافت: 1396/12/26 | پذیرش: 1397/3/22 | انتشار الکترونیک: 1397/7/23